15 júla 2019

Kurča na smotane


Kurča na smotane je u nás celkom obľúbené jedlo. Zistila som, že takmer nikto v našom okolí ho nerobí tak ako ja. Ja ale na tento recept nedám dopustiť. 
Základ omáčky tvorí lečo, alebo cibuľa, paprika a rajčiny. A kyslá smotana. Omáčka tak získa veľmi sviežu kyselkavú chuť. 
Samozrejme kto chce môže použiť sladkú alebo várovú smotanu.  
Ako prílohu robím obyčajné halušky alebo uvarím cestovinu. Jedno aj druhé je dobré.








Čo budeme potrebovať:

kurča
2 stredné cibule
2-3 zelené papriky
4-5 paradajok
alebo 7dl fľašu leča
3-4 strúčiky cesnaku
lyžica oleja
soľ
mletá červená paprika
mletá rasca
mleté čierne korenie
alebo korenie na kurča
voda alebo kurací vývar

500ml kyslej smotany

na zahustenie môžete použiť zemiakový škrob ale nie je to nutné, len ak máte radi ozaj husté omáčky




Kurča naporcujeme. To moje kura malo šesť nôh. Varila som pre viac ľudí, tak som ku kuraťu pridala ešte štyri nohy. Dobré je použiť celé kurča, čiže aj kosti pretože z nich získa omáčka silu a chuť.

Príprava je veľmi jednoduchá. Do vysokého pekáča, ja používam liatinový hrniec, dáme nakrájanú cibuľu, papriku, paradajky a cesnak. Na to uložíme naporcované, osolené a okorenené kurča a zalejeme studenou vodou. Ešte lepší je samozrejme kurací vývar. Môžeme pridať lyžicu oleja ale ak použijete vývar, nie je to nutné.




Pekáč prikryjeme a dáme do horúcej rúry na 220°C asi na 60 minút.

Keď je mäso mäkké vyberieme ho na pekáč. Ja ho dávam ešte zapiecť aby chytilo peknú farbu.


Zeleninu rozmixujeme, pridáme kyslú smotanu a ak treba dochutíme. Ale z vlastnej skúsenosti viem, že dochucovať veľmi netreba. Omáčka je silná z kostí a ochutená korením a zeleninou. Smotana už len dodá krémovosť a kyslosť.










Halušky:

ja robím halušky od oka.
Do misky si nasypem hladkú, polohrubú a hrubú múku v pomere 3:2:1. Keby som to mala vážiť tak by to bolo 300g hladkej, 200g polohrubej a 100g hrubej múky. K tomu 1-2 vajcia a toľko vody aby vzniklo redšie, lepkavé cestíčko. Cesto nechám odpočívať aspoň 30 minút. Cesto nesolím, ale o to viac osolím vodu v ktorej halušky varím.
Používam haluškovač, je to jednoduché a hlavne rýchle.




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára