24 júla 2019

Zapekané špenátové palacinky plnené kuracím soté


Palacinky na slano robím rada. Sú dobré len tak s čerstvou zeleninou a dresingom. Alebo naplnené  dusenou zeleninou a mäsom. 
Možnosti sú široké. A ak spravíte dusenú zeleninu zvlášť a mäso zvlášť môže si každý naplniť palacinku podľa seba.
Ja som palacinky naplnila, posypala syrom a zapiekla. 






Čo budeme potrebovať:

na palacinky:
hrnček mlieka
1/2 hrnčeka vody
2 vajcia
hrnček hladkej múky
špenát
soľ

Palacinky si pripravíme obvyklým spôsobom. Zmiešaním mlieka, vody, vajec a múky na hladkú redšiu kašičku. 
Ak použijete čerstvý špenát, treba ho umyť, nakrájať a ponorným mixérom rozmixovať na jemnú kašu. Pridáme trochu vody aby sa špenát dobre rozmixoval a túto zmes pridáme k palacinkovému cestu. Hustotu cesta regulujeme vodou, alebo múkou. Nezabudneme osoliť.
Ak použijeme špenátový mrazený pretlak, stačí ho rozmraziť.
Cesto necháme odstáť aspoň 30 minút a potom pečieme palacinky. Ja ich pečiem trochu hrubšie aby bol pomer plnky a palacinky  vyvážený. 

Ak chcete aby boli palacinky krásne zelené, pečte ich len z jednej strany.



Kuracie soté:

kuracie prsia
cuketa
mrkva
kukurica
hrášok
zelená fazuľka
paradajkové pyré alebo pretlak
cesnak
soľ
mleté čierne korenie

a strúhaný syr na zapečenie

Kuracie prsia nakrájame na maličké kocky. Prudko ich orestujeme na oleji, osolíme a okoreníme. Pridávame postupne zeleninu od najtvrdšej po najmäkkšiu. Pridáme paradajkové pyré, podlejeme vodou a dusíme  do mäkka. Ochutíme. Kto má rád pikantné pridá čili papričku. Ja som teraz pridala len cesnak lebo som varila aj pre vnúčatá.

Zeleninu môžeme použiť akúkoľvek. Všetko čo máme doma a čo nám chutí. Ja som prehrabala mrazák a použila som zelenú fazuľku a trojkombináciu mrkva, hrášok, kukurica. A prepašovala som tam aj jednu malú cuketu, prepašovala preto, lebo ten môj frfle, že zase cuketa??!!! ale v takomto jedle mu to nevadí, alebo ani nevie, že tam je :)
Ak použijete mrazenú zeleninu, čas prípravy sa výrazne skráti. 


Upečené palacinky naplníme pripraveným soté a môžeme podávať.
Ja som na soté ešte nasypala strúhaný syr, zavinula a uložila tesne k sebe na pekáčik. Piekla som aj obyčajné palacinky, tak som ich farebne striedala.
Vrch som posypala syrom a dala zapiecť.





Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára