31 júla 2019

Vysmážaný syr plnený šunkou

Určite nie som jediná kto miluje smažák. Čas od času si ho pripravím doma. Už dávno ho nevysmážam ale pečiem na plechu. 
Keď mužoví vysmážam karfiol, vždy si prihodím na plech aj syr. Je úplne jedno aký. Milujem smažený Hermelín alebo Encián. Plnený šunkou alebo šampiňónmi. 
K tomu hranolky, tatarská alebo dresing, zelenina, úplne jedno čo - ja si vždy pochutím. 





Čo budeme potrebovať:

syr na smaženie nakrájaný na tenké plátky
šunku, najlepšie štvorcovú

na obaľovanie:
hladkú múku
vajíčko
strúhanku

a papier na pečenie



Plátky syra prekladáme plátkami šunky. Ja dávam 4 plátky syra a 3 plátky šunky. Rukou trochu pritlačíme a prekrojíme na 3 časti.




Obalíme v trojobale. Ja obalím v múke, vajíčku, strúhanke a potom ešte raz vo vajíčku a strúhanke.
Sú rôzne triky ako smažiť syr aby sa neroztiekol. Dobré je dať ho už obalený na pol hodinu do mrazničky. 

Ja syr nesmažím na oleji ale pečiem v rúre. Robím to už roky a takto sa mi to osvedčilo - keď robím Encián alebo Hermelín tie sú guľaté tak ich obalené vložím do formičky na tartaletky, majú správne rozmery a keď sa mi náhodou roztečie, nič sa nestane pretože syr ostane vo formičke. 
Na klasický syr si zoberiem kus papieru na pečenie, poskladám ho, urobím si válovčeky do nich uložím syr.


Syr dám do rozpálenej rúry na 250°C asi na 10 -15 minút. Potom syr otočím a pečiem ešte chvíľku do zlata. 






Iný, ale podobný spôsob pečenia je, že použijem formu na bagetky. Vysteliem ju papierom na pečenie a syr pečiem tak isto ako som popísala vyššie.

Tu mi pomáhala aj moja veľká pomocníčka, vnučka Agátka. Plnili sme syr so šampiňónami. Tieto fotky sú síce už 5 rokov staré, mala som ich založené v archíve a pripomínajú mi ako ten čas letí. Tu mala Agátka len 3 rôčky a ako rada mi už vtedy pomáhala v kuchyni.



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára