18 augusta 2019

Kuracie a cuketové špízy


Plánovala som rýchlo navariť a potom ísť von s vnúčatami. 
Ale keď celkom neplánovane začalo pršať vymyslela som si na obed špízy a pri ich príprave som zamestnala aj deti. 
Celkom pekne sme sa zabavili. A o to viac nám potom výborný obed chutil. 









Čo budeme potrebovať:

kuracie prsia
prerastenú slaninku
cuketu žltú a zelenú
malé cherry paradajky, ja som použila žlté koktajlové
zelenú papriku
cibuľu
cesnak
soľ
mleté čierne korenie
mletú červenú papriku
bylinky - oregáno, majorán. petrželka

na dresing:
kyslú smotanu
lyžičku horčice
veľa cesnaku
soľ
mleté čierne korenie



Kuracie mäso nakrájame na kocky, osolíme a okoreníme. Kocky mäsa napichujeme na špajdlu, občas vložíme plátok slaniny.

Na zeleninový špíz použijeme len mladú cuketu, ktorú netreba šúpať ani vydlabať stred.
Cuketu nakrájame na hrubšie kolieska, papriku nakrájame na kocky, cibuľu na kolieska a cesnak na plátky. Paradajky sme dávali celé.
Zeleninu striedavo napichujeme na špajdle, občas vložíme plátok slaniny a plátky cesnaku povkladáme sem tam medzi zeleninu. 

Zeleninové špízy osolíme a okoreníme. Vložime natesno do pekáčika spolu s kuracími. Tam kde je voľno povkladáme ešte kúsky zeleniny ktorá nám ostala. Pokvapkáme olejom, zakryjeme alobalom a dáme piecť asi na 30 minút do vyhriatej rúry na 200°C.
Potom odokryjeme a necháme zapiecť.


Podávame so zemiakmi a dresingom.

Dresing: kyslú smotanu zmiešame s lyžičkou horčice, osolíme a okoreníme. Pridáme pretlačený cesnak podľa vlastnej chuti.

Špízy môžeme robiť čisto mäsové a čisto zeleninové, so slaninkou bez slaninky a tiež podľa toho čo máme v chladničke a v komore. 
Dbať treba iba o to, aby sme použili zeleninu ktorá potrebuje zhruba rovnaký čas varenia. 



A takto usilovne pracovali Julinka s Jerguškom. Ja som robila kuracie špízy a deti robili čisto zeleninové. Takáto práca asi baví všetky deti. 
A čo sme navarili to sme si aj zjedli. Jerguš div, že tanier nevylízal, hlavne si pochvaľoval cesnakový dresing. A hoci sme my už mali dávno dojedené zatiaľ čo Julinka ešte len dojedala, všetkým nám veľmi chutilo.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára