20 septembra 2019

Francúzske zemiaky

To, že francúzske zemiaky nemajú nič spoločné s Francúzskom všetci dobre vieme. Napriek tomu, pod týmto názvom varili toto jedlo naše mamy, varili nám ho v školskej jedálni aj v závodke. A varíme ho aj my. Každý iným spôsobom a v inej kvalite.
Mne prvýkrát zachutilo až keď ho navarila moja dcéra. A to varím už dlhých 40 rokov. Ale je fajn, že sa stále mám čo učiť a ešte lepšie je, že mám takú šikovnú dcéru.







Čo budeme potrebovať:

zemiaky uvarené v šupe
slovenskú točenú alebo safalátky
vajíčka uvarené na tvrdo
cibuľu
sladkú smotanu
soľ
mleté čierne korenie


Zemiaky uvaríme v šupe. Mierne vychladnuté ošúpeme a pretlačíme cez krájač na zemiaky.

Slovenskú točenú ošúpeme a nakrájame na menšie kocky alebo pásiky.
Na oleji speníme cibuľu, pridáme údeninu a restujeme. Necháme mierne vychladnúť.


Do misky dáme pretlačené zemiaky, údeninu a zalejeme sladkou smotanou. Ja som na tento stredne veľký pekáčik dala dva kelímky, cca 400ml. Smotanu môžete dať aj várovú alebo kyslú ale odporúčam vyskúšať to so šľahačkovou smotanou. Je to celkom iný level.
Zmes dobre premiešame, osolíme a okoreníme.


Do vhodného pekáčika navrstvíme asi polovicu zmesi a dobre uťapkáme. Navrch poukladáme kolieska na tvrdo uvarených vajec a zakryjeme druhou polovicou zemiakovej zmesi.

Zakryjeme alobalom a dáme do vyhriatej rúry na 180°C asi na pol hodinu. Potom odokryjeme a vrch necháme pripiecť.



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára