02 októbra 2019

Jablkové lievance



Mám doma malú vnučku ktorá rada pomáha v kuchyni. Asi tak ako všetky deti. 
Dnes sme si vymysleli lievance. Len také bez kvásku, ale zato s jablkami. Výborné, šťavnaté. Ako rada hovorím, rýchlo hotové, rýchlo zjedené.









Čo budeme potrebovať:

2 šálky hladkej múky
1 prášok do pečiva
1 škoricový cukor alebo lyžičku mletej škorice a lyžičku cukru
2 vajcia
2 šálky mlieka
2 nastrúhané jablká

a práškový cukor na posypanie

V mlieku rozmiešame vajcia, pridáme škoricu, múku a prášok do pečiva. Dobre vymiešame. Nakoniec pridáme nastrúhané jablká. 
Ak by ste mali veľmi kyslé jablká kľudne pridajte cukor. Tie moje boli veľmi sladké preto som cukor nepridávala. Dala som len škoricu a lievance boli sladké celkom dosť.



A môžeme smažiť.
Niekde doma mám aj dolkáreň ale nevedela som ju v rýchlosti nájsť. Možno som ju požičala dcére, možno je na chalupe. Ale to nevadí. Zobrala som najmenšiu panvičku a lievance som smažila v nej. Sú trochu väčšie, ale komu by to vadilo.
Hlavne že výborne chutia.


Ešte teplé pocukrujeme, môžeme pridať ovocie alebo šľahačku.


A takto mi pomáhala malá Matilda. Zatiaľ čo ja som čistila a strúhala jablká, ona sa pasovala s cestom. 

A prvý lievanec ktorý som vysmažila patril mojej pomocníčke. Najskôr si ho výdatne pocukrovala a potom ho s chuťou zjedla.


4 komentáre:

  1. Ja robím veľmi podobné, len namiesto mlieka dávam ochutené acidko pekne to ozvláštni.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. to akože napr. vanilkové acidko? to je zaujímavé, čakala by som, že to nie je vhodné na tepelnú úpravu... niekedy vyskúšam a uvidím :)

      Odstrániť
    2. Áno presne tak. Na vareche mám recept https://varecha.pravda.sk/recepty/racuchy/79706-recept.html

      Odstrániť
    3. pozrela som si tvoj recept na Vareche a niekedy vyskúšam

      Odstrániť