26 mája 2020

Hovädzí steak so špenátom


Dostal sa mi do rúk krásny kus hovädzieho mäsa. Rodina sa zhodla, že spravím  námornícke mäso u nás tiež známe ako hovädzie na hrášku. Máme to všetci veľmi radi a aj sme si veru pochutili.
Ale ja som neodolala, kúsok mäsa som si odložila a urobili sme si steaky. Je to rýchlovka a tak sa k tomu hodí aj rýchla špenátovo - zemiaková príloha.






Čo budeme potrebovať:

hovädzie mäso 
soľ
mleté čierne korenie

mladé špenátové listy
cibuľa
cesnak
soľ
mleté čierne korenie


Toto jedlo je veľmi jednoduché a aj veľmi rýchlo hotové. Nepripravuje sa do zásoby. Čo si uvaríme, to si aj hneď zjeme. Potrebujeme len minimum surovín a pritom vytvoríme úžasné jedlo.

Ja milujem mäso a jeho prirodzenú chuť, bez korenín len osolené. Preto seaky robím len zo surového mäsa bez soli a korenín. Soľ a korenie používam až na záver.

Hovädzie mäso nakrájame na asi 2 cm hrubé steaky. Steaky pokvapkáme olejom a odložíme pri izbovej teplote. Mäso pri prudkom opekaní má mať izbovú teplotu, nesmie byť studené.


Pripravíme si špenát. 
Cibuľu nakrájame na drobnejšie a opražime ju na oleji. Pridáme prebraté a umyté špenátové listy. Osolíme a okoreníme, pridáme nasekaný cesnak a chvíľu restujeme. Celá príprava trvá cca 10 minút.


A vrátime sa k mäsu. Steaky prudko opečieme z oboch strán. Z každej asi 2 minúty, len toľko aby sa zatiahlo. Ja ho pomocou klieští opekám aj z bokov aby bolo opečené z každej strany a vo vnútri ostalo červené. Ak máte radi prepečený, opekajte ho 3-4 minúty z každej strany.
Keď je mäso opečené osolím a okorením ho z každej strany a už len rýchlo opečiem. 
Zapnem rúru na 50°C na teplý vzduch. Steaky preložím na pekáčik, vložím do rúry a rúru hneď vypnem. Nechcem aby sa mäso pieklo, chcem len aby bolo v teple. 

Do výpeku prilejem trochu vody a nechám prevrieť. Vareškou dobre oškrabkám všetky pripálené zvyšky a pridám ešte trochu korenia. Chvíľu povarím, trochu vody sa vyparí a ja získam pár lyžíc dobrého prelivu ktorý nalejem na steaky ale až na tanieri.

Ak máte radi viac korenené môžete samozrejme použiť grilovacie korenie na steaky alebo akékoľvek iné korenie, určite máte nejaké obľúbené.

Ako prílohu k steaku som podávala špenát a pretlačené zemiaky s trochou smotany.



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára