10 júna 2020

Sušienky







Sušienky pečiem rada aj keď nie často. Keď ma to chytí napečiem viac dávok, uložím do plechovej krabice a mám napečené do zásoby. 
Aj keď pri mojom mužovi je to veľmi relatívny pojem. Ja si myslím, že mám zásobu sušienok aj na mesiac a on ich zvládne zlikvidovať za týždeň.














Čo budeme potrebovať:

3 hrnčeky hladkej múky
1 hrnček ovsených vločiek
1 hrnček trstinového cukru  
1 hrnček mlieka
1 hrnček oleja
2 lyžičky škorice
1 prášok do perníka
štipka soli
1 šálka nasekaných orechov, hrozienok, sušených brusníc a pod.
1 šálka  = 250 ml


Do misky si nasypeme všetky sypké suroviny, pridáme tekuté a všetko spolu zamiešame. Pridáme orechy, hrozienka brusnice a zamiešame. Hmota je dosť lepkavá preto ju naberáme lyžicou a kladieme kôpky na plech vystlaný papierom na pečenie. Kôpky kladieme trochu od seba. Mne sa na veľký plech zmestilo 20. 

Z jednej dávky mi vyšlo 50 kúskov.



Sušienky pečieme na 180°C asi 15 - 20 minút podľa veľkosti.

Ešte teplé prenesieme na mriežku a necháme vychladnúť. Ja ich preložím aj s papierom na pečenie ide to rýchlo. Vychladnuté sušienky preložíme do plechovej dózy a uskladníme na studenom mieste, napr. v komore.




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára