12 júna 2020

Plnený kel


Plnené kelové alebo iné listy sem tam robím. Máme takéto jedlá radi a aj keď je s tým piplačka raz za čas ich pripravím.
Tento recept na plnenú kelovú hlavu som nedávno našla na webe a veľmi sa mi zapáčil. Všetko čo som potrebovala na prípravu som si nachystala a dnes som sa pustila do varenia. 
Musím povedať, že už nebudem robiť plnené kelové listy, plnená kelová hlava sa mi páči viac. Aj môj muž súhlasil a hneď dodal, že takéto môžem robiť častejšie.






Čo budeme potrebovať: 

väčšiu hlávku kelu
500 g mleté bravčové plecko
2 - 3 mrkvy
väčšia cibuľa
cesnak
2 vajcia
150 g strúhaného syra
petržlenová vňať
soľ
mleté čierne korenie

2 až 3 litre mäsového vývaru


Najskôr si upravíme kel. Vykrojíme hlúb a opatrne oddelíme vrchné listy. Stred kelu vyberieme.


Oddelené vrchné listy ponoríme do osolenej vriacej vody na 2-3 minúty. Listy vyberieme a ihneď ponoríme do ľadovej vody čím ich prudko ochladíme. listy vyberieme a necháme na sitku odkvapkať.


Vyberieme si dostatočne veľkú misu a vystelieme ju potravinárskou fóliou. Oblanšírované listy poukladáme do misy do pôvodného tvoru, čiže musia tvoriť misku. Aspoň tri listy si odložíme bokom, budeme ich potrebovať pri plnení.


Mäsová náplň:
Na oleji speníme nakrájanú cibuľu, pridáme na menšie kocky nakrájanú mrkvu a krátko spolu podusíme. Pridáme nakrájaný stred z kelu, popučený cesnak a po chvíli aj mleté mäso. Za stáleho miešania oprážame len tak dlho až nám mäso zbelie. Osolíme, okoreníme a odstavíme zo sporáka.
Pridáme vajíčka, nastrúhaný syr, petržlenovú vňať a všetko spolu zamiešame. Podľa chuti osolíme a okoreníme.


Mierne vychladnutú zmes začneme plniť do pripravenej kelovej misky. Na dno dáme časť plnky a prekryjeme kelovým listom a takto striedame vrstvy. Každú vrstvu mierne utlačíme. Vrch zakončíme kelovým listom.


Pomocou fólie stiahneme listy tak aby znova tvorili ucelenú kelovú hlavu. Chvíľu nechajte hlavu odpočívať aby si zvykla na svoj tvar, ja som ju na pol hodinu strčila do studenej komory. 


Potom ju opatrne odbalíme a previažeme kuchynským špagátom. Urobíme to dôkladne. Ja som použila štyri motúziky a kel som previazala vodorovne, zvisle a uhlopriečne z každej strany takže kel vyzeral ako tekvička.


Pripravíme si vhodný hrniec aj s pokrievkou ktorý môžeme dať do rúry. Mal by byť len o trochu väčší ako naša kelová hlava.
V hrnci si uvaríme mäsový vývar, ja som použila bujón. Do horúceho vložíme kelovú hlavu a zalejeme vriacou vodou tak aby bol kel ponorený. Zakryjeme pokrievkou a dáme do rúry na 180°C na teplý vzduch na 60 minút.
Ak nemáte teplovzdušnú rúru tak nastaviť rúru na 200°C a dusiť asi 45 minút.


Hotový kel vyberieme, odstránime motúzy a môžeme krájať.


Ako prílohu sme mali varené zemiaky a paradajkový dresing.

Paradajkový dresing: pasírované paradajky, alebo sparené, ošúpané a nadrobno nakrájané mäsité paradajky, podusíme. Pridáme lyžičku cukru, osolíme a okoreníme. Do vychladnutého základu pridáme pretlačený cesnak, bazalku a kto chce aj chilli. 

Vývar v ktorom sa hlava varila nevylievame, bola by to škoda. Môj muž si z neho uvaril výbornú zeleninovú polievku.



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára