13 júna 2020

Sušienky s kokosom a ovsenými vločkami



Zase mám sušienkové obdobie. 
Skúšam nové recepty, pečiem a dedko s vnúčatami vyjedajú. A ja mám radosť, že im chutí.
Dedko sa ma pýtal, že čo som do nich dala, že ich nevie prestať jesť. 
Ja som to zobrala ako pochvalu :)







Čo budeme potrebovať:

150 g hladkej múky
90 g ovsených vločiek
85 g strúhaného kokosu
120 g cukru

125 g masla
2 lyžice medu
1 lyžička sódy bicarbóny

Do jednej misky si odvážime všetky sypké suroviny.
Maslo roztopíme, pridáme med a sódu bicarbónu premiešame a vylejeme do sypkých surovín. Vypracujeme cesto. Ak je cesto sypké alebo moc tuhé prilejeme trochu vody, toľko aby sa cesto spojilo do jednej kompaktnej masy.


Cesto je mastné a tak sa s ním dobre pracuje, nelepí sa. Z cesta tvarujeme guľky, kladieme ich na plech a lyžicou alebo rukou ich roztlačíme. Na jeden plech som dala 12 kúskov a z jednej dávky som spravila dva plechy, čiže 24 kúskov.
Samozrejme záleží aké veľké sušienky robíme. 


Pečieme na 180°C asi 20 minút. Ja som piekla tak, že som mala pustený horný a dolný ohrev aj ventilátor. Môžem tak piecť dva plechy naraz. 

Upečené sušienky dáme vychladnúť na mriežku. Sú tvrdšie, chrumkavé ale ak ich dáte do plechovej dózy zmäknú. Záleží len na vás či chcete chrumkavé alebo mäkké. Oboje sú výborné.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára