02 júla 2020

Plnené dubákové klobúčiky

Tohto roku sa hubárom zase darí. Hríby rastú a môj muž je vo svojom živle. On zbiera ja čistím, suším, mrazím a samozrejme varím.
Po dlhom čase sme mali praženicu zo samých dubákov :) ale aj polievku a omáčku a dnes som robila plnené dubákové klobúčiky. 
Samozrejme, ak nemáte dubáky, naplniť môžete aj šampiňóny, bedle a iné hríbové klobúčiky.


Tak takéto krásne kúsky mi nosil muž. Mám slušné zásoby - nasušené aj namrazené a aj sme čosi rozdali. A to ešte neskončil :) 





Čo budeme potrebovať:

zdravé dubáky alebo šampiňóny, bedle...
cibuľu
cesnak
šunku alebo slaninu - môžete vynechať
nastrúhaný syr
vajíčko
2-3 plátky chleba bez kôrky
bylinky - petržlenová vňať, pažítka
soľ
rasca
mleté čierne korenie



Klobúčiky očistíme, stred opatrne vydlabeme a nakrájame nadrobno. Môžeme pridať aj nohy aby sme toho mali viac.
Cibuľku nakrájame na drobno a osmažíme na oleji. Pridáme nasekané hríby, osolíme, okoreníme a udusíme do mäkka.



Šunku nakrájame na drobno, syr nastrúhame a bylinky nasekáme nadrobno. Ja som pridala aj niekoľko listov mangoldu, ktorý momentálne dávam skoro do všetkého pretože mi na záhrade rastie ako divý. 




Keď sú hríby udusené pridáme vajíčko, šunku, syr, bylinky a už len krátko opražime. Odstavíme z ohňa a pridáme na malé kocky nakrájaný chlieb bez kôrky a zamiešame. Podľa chuti osolíme a okoreníme.


Touto zmesou naplníme klobúčiky a dáme piecť. Ja som piekla na 150°C asi 20 minút na teplom vzduchu a potom som asi na 5 minút zapla gril. Pridala som aj predvarené zemiaky.

Podávame so zemiakmi alebo s chlebom.





Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára