13 júna 2013

Snehové pokušenie

Pamätáte sa na snehové pusinky (venčeky) kupované v obchode, balené v sáčku, posypané farebným cukrom? Občas sme si ich kupovali, nalámali na kúsočky a posypali sme si nimi doma robenú zmrzlinu, bolo to výborné.... tie pusinkové venčeky som v obchode nevidela už celé veky, tak som sa konečne odhodlala urobiť snehové pusinky a prvý krát v živote sa mi celkom podarili....


Čo budeme potrebovať:

5 ks bielka
300g cukor krupica
1 lyžička škrob
1 lyžica citrónová šťava
jahody, cukor hnedý, zmrzlina, čokoláda.... alebo čokoľvek iné napr. Bailey´s


Bielka som šľahala nad parou asi 7-8 minút, potom som začala postupne pridávať cukor a šľahala som ďaľších 10 minút. Nakoniec som pridala citrónovú šťavu v ktorej som rozmiešala lyžičku solamylu.







sneh som naplnila do vrecúška a na plech som nastriekala malé pusinky. Mohli byť kľudne nahustejšie pretože sa vôbec neroztekali
sušila som na 90°C 45 minút.... ja som ale robila veľmi malinké pusinky, ak by som robila väčšie, alebo iné tvary asi by tam museli byť dlhšie. Pusinky necháme vychladnúť.
Na jahodovú omáčku som použila čerstvé jahody. Jahody stačí vidličkou popučiť, posypať trochou cukru aby pustili viac šťavy... 










 
a môžeme servírovať.... do vhodného pohára, alebo misky dáme zmrzlinu, ja som použila smotanovo-orechovú, prelejeme jahodovou omáčkou a posypeme rozlámanými pusinkami vrch ozdobíme celými jahodami... môžeme poliať čokoládou... pre väčšiu návštevu stačí naplniť vhodnú misu kopčekami zmrzliny, preliať jahodovou omáčkou a posypať rozlámanými pusinkami... každý si naberie do misky a úspech máte zaručený :-)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára