streda, 13. novembra 2013

Biftek so zelenou fazuľkou a sušenými paradajkami


Krvavý biftek  je pre mňa veľká lahôdka... keď som si priniesla z obchodu krásnu hovädziu sviečkovicu hneď som vedela aký bude jej osud... najskôr som ju odblanila a potom uložila na dva dni do chladničky, nech sa pekne odleží a potom som z polovice urobila sebe a mužovi takéto krásne bifteky...


Na 2 porcie budeme potrebovať:
400g hovädzia sviečkovica  *  celé korenie 4farieb  *  soľ  *  olej
Príloha:
zelená fazuľka  *  sušené paradajky  *  cesnak  *  sezamové semienka
ocot balzamiko tmavý  *  soľ  *  mleté čierne korenie

z odležanej sviečkovice som odrezala dva asi 4cm vysoké plátky
každý kúsok som najskôr rukou roztlačila koľko sa dalo *  v žiadnom prípade nepoužite tĺčik na mäso, to by bola hrubá chyba  *  potom som mäso sformovala do kruhu a previazala kuchynským povrázkom aby pekne držalo tvar  *  na dosku som vyliala trochu oleja a v ňom som každý biftek vyváľala
 celé farebné korenie som rozdrvila v mažiari a vysypala na dosku
v podrvenom korení som vyvaľkala každý kúsok mäsa  *  korenie je štipľavé takže opatrne, kto nemá rád štipľavé stačí keď mäso otlačí v korení iba z jednej strany  *  takto upravené bifteky som zakryla a dala na hodinku do chladničky
 na smaženie si vyberieme vhodnú panvicu, ja som použila keramickú  *  neodporúča sa teflónová, vhodná je napr. liatina  *  podľa toho potom aj môžete opekať nasucho alebo s troškou oleja, dôležité je mať panvicu dobre rozpálenú  *  pred opekaním ešte posypeme soľou  *   opekala som 2 minúty z každej strany, kto nemá rád krvavý biftek opeká 4 minúty s každej strany a kto chce úplne prepečený opeká aj 9 minút z každej strany  *  hotový biftek som preložila na teplý tanier, zakryla miskou a odložila do tepla
 do panvice som pridala trochu oleja a na ňom som krátko orestovala zelenú fazuľku, posypala sezamom, pridala som na plátky nakrájaný cesnak a opražila  * odstavila z ohňa a pridala nakrájané sušené paradajky naložené v oleji a už len prehriala, pridala pár kvapiek balzamica a dochutila soľou a korením... ja mám paradajky naložené v oleji a ochutené takže nemusím toľko dochucovať... ešte treba dať pozor lebo pri vysokej teplote sa sušené paradajky veľmi rýchlo spália, preto ich stačí len prehriať...
 podávala som so zemiakmi v šupe robenými na pare, preliatymi cesnakovým dresingom (jogurt, cesnak)


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára