13 novembra 2013

Biftek so zelenou fazuľkou a sušenými paradajkami




Krvavý biftek  je pre mňa veľká lahôdka... keď som si priniesla z obchodu krásnu hovädziu sviečkovicu hneď som vedela aký bude jej osud... najskôr som ju odblanila a potom uložila na dva dni do chladničky, nech sa pekne odleží a potom som z polovice urobila sebe a mužovi takéto krásne bifteky...












Na 2 porcie budeme potrebovať:
400g hovädzia sviečkovica  *  celé korenie 4farieb  *  soľ  *  olej
Príloha:
zelená fazuľka  *  sušené paradajky  *  cesnak  *  sezamové semienka
ocot balzamiko tmavý  *  soľ  *  mleté čierne korenie

z odležanej sviečkovice som odrezala dva asi 4cm vysoké plátky





každý kúsok som najskôr rukou roztlačila koľko sa dalo
v žiadnom prípade nepoužite tĺčik na mäso, to by bola hrubá chyba  
 potom som mäso sformovala do kruhu a previazala kuchynským povrázkom aby pekne držalo tvar  *  na dosku som vyliala trochu oleja a v ňom som každý biftek vyváľala






 celé farebné korenie som rozdrvila v mažiari a vysypala na dosku









v podrvenom korení som vyvaľkala každý kúsok mäsa
  korenie je štipľavé takže opatrne, kto nemá rád štipľavé stačí keď mäso otlačí v korení iba z jednej strany
takto upravené bifteky som zakryla a dala na hodinku do chladničky
pre tepelnou úpravou biftek vyberieme z chladničky aspoň 20 minút vopred aby mäso získalo izbovú teplotu
 na smaženie si vyberieme vhodnú panvicu, ja som použila keramickú, neodporúča sa teflónová, vhodná je napr. liatina  podľa toho potom aj môžete opekať nasucho alebo s troškou oleja, dôležité je mať panvicu dobre rozpálenú
pred opekaním ešte posypeme soľou
opekala som 2 minúty z každej strany, kto nemá rád krvavý biftek opeká 4 minúty s každej strany a kto chce úplne prepečený opeká aj 9 minút z každej strany
hotový biftek som preložila na teplý tanier, zakryla miskou a odložila do tepla


 do panvice som pridala trochu oleja a na ňom som krátko orestovala zelenú fazuľku, posypala sezamom, pridala som na plátky nakrájaný cesnak a opražila
odstavila z ohňa a pridala nakrájané sušené paradajky naložené v oleji a už len prehriala, pridala pár kvapiek balzamica a dochutila soľou a korením... ja mám paradajky naložené v oleji a ochutené takže nemusím toľko dochucovať... ešte treba dať pozor lebo pri vysokej teplote sa sušené paradajky veľmi rýchlo spália, preto ich stačí len prehriať...
 podávala som so zemiakmi v šupe robenými na pare, preliatymi cesnakovým dresingom (jogurt, cesnak)


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára