28 októbra 2013

Jablková bábovka


Zo záhrady sme si priniesli jablká, nie sú krásne ale zato sladké a plné šťavy... nie sú vhodné na uskladnenie a tak máme jablkové hody... včera som upiekla aj takúto jablkovú bábovku... tento recept sa bežne robí s piškótami, uvaria sa jablká a do misky sa ukladá striedavo vrstva jablkovej plnky a piškót, ja som si tento spôsob trošku vylepšila. Upiekla som piškótu v bábovkovej forme a tak vznikla táto chutná, šťavnatá bábovka...


Piškóta:
3 bielka + 90g cukor kryštál
3 žĺtka + 1 lyžica teplej vody
90g múka hladká + 1/2 lyžičky prášku do pečiva
Jablková plnka: 
1kg ošúpané a nakrájané jablká
4-5 lyžíc cukru  *  3ks klinčeky  *  škorica celá  *  1 lyžica citrónovej šťavy
vanilkový puding +  200ml vody
čokoládový puding  +  200ml vody
Ostatné:
hrozienka namočené v rume  *  orechy  *  čokoládová poleva
najskôr som si upiekla piškótu, toto cesto mám veľmi rada pretože je také trochu hutnejšie, chuťovo výborné a keď sa naplní "mokrou" plnkou tak drží a nerozpadáva sa  *  príprava je veľmi jednoduchá a rýchla  *  bielka spolu s cukrom vyšľaháme na tuhý sneh  *  postupne zašľaháme žĺtka a vodu  a nakoniec už len zamiešame preosiatu múku a prášok do pečiva  *  cesto dáme do formy a upečieme na 160°C asi 20-22 minút   *   ak pečiem na plechu tak stačí 8-10 minút  *  upečenú bábovku po vychladnutí rozkrojíme na tri časti

Jablková plnka: jablká očistíme, nakrájame a dáme spolu s klinčekmi, celou škoricou, citrónovou šťavou dusiť, môžeme podliať trochou vody. Klinčeky zapichneme do jabĺčka aby sme ich pri vyťahovaní ľahšie našli, cukru dáme podľa toho aké máme jablká, tie naše sú dosť sladkú, takže ja som dávala cukru len trochu  *  keď sú jablká udusené pučidlom na zemiaky ich popučíme na kašu  *  jablkovú kašu rozdelíme do dvoch kastrólov
Vanilkový puding  rozmiešame v 200ml vody, vylejeme do jednej polovice jablkovej kaše a uvaríme  *  tak isto pripravíme aj druhú polovicu jablkovej kaše spolu s čokoládovým pudingom
a môžeme začať vrstviť  *  bábovku skladáme v tej istej forme v akej sme ju piekli  *  ja som ju ešte vystlala fóliou ale nebolo to vôbec nutné  *  na dno formy dáme prvý diel piškóty,    posypeme hrozienkami namočenými v rume a rumom aj pokvapkáme  *  dáme jablkovo-vanilkovú plnku  a  posypeme orechami   *  položíme druhý diel piškóty  a  jablkovo - čokoládovú plnku  *   zakryjeme posledným dielom piškóty 
jablkovú bábovku dáme na pár hodín do chladničky  *  potom vyklopíme a polejeme čokoládovou polevou, alebo ozdobíme inak


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára