20 mája 2014

Risotto so špargľou


ak neviem čo variť, alebo mám chuť na niečo jednoduché a rýchle pripravím risotto... 
podľa mňa je to geniálne jedlo, ktoré sa dá pripraviť na tisíc spôsobov... 
myslím, že žiadne pravidlá tu neplatia, každý si môže do risotta pridať čokoľvek čo má rád... 
aj keď jedno pravidlo platí celkom určite... ak chcete mať ozaj chutné risotto musíte použiť kvalitnú ryžu určenú na prípravu risotta




Čo budeme potrebovať:
1 šálku ryže na risotto, ja používam ryžu Arborio ktorá je určená špeciálne na risotto
2 šálky kuracieho alebo zeleninového vývaru
estragón alebo tymián
maslo
parmezán
špargľa
šampiňóny
sušené paradajky naložené v oleji

na prípravu samotného risotta potrebujeme olej, ryžu, vývar a bylinky, napr. estragón alebo tymián
ja momentálne používam BIO zeleninový bujón, ktorý je vraj hodný aj pre malé deti... 
no neviem, pri prvom použití som bola nemilo prekvapená aký veľmi slaný je tento bujón, tak ho používam len pri varení pre nás dospelých a už ho asi viac nekúpim
tak, a môžeme začať variť... do vyššieho hrnčeka dáme trochu oleja, pridáme ryžu, bylinky dobre premiešame a hneď prilejeme trochu vývaru, keď ryža vypije vývar, znovu dolejeme a stále premiešavame, vývar prilievame stále v dostatočnom množstve, premiešavame až pokiaľ nie je ryža mäkká tak akurát... nesolila som, práve preto, že vývar bol slaný až až...
ja keď je už  ryža hotová prilejem ešte trochu vývaru a hneď odstavím, už nevarím, pretože mám rada šťavnaté risotto, nie suché... 
takto pripraviť ryžu trvá trošku dlhšie, asi 30 minút
popri tom ako pripravujeme risotto si môžeme podusiť špargľu
špargľu najskôr očistíme pomocou škrabky, odrežeme drevnaté konce a špargľu nakrájame na asi 3cm kúsky
v panvici zohrejeme trochu oleja z naložených paradajok a na tomto oleji orestujeme špargľu spolu s nakrájanými šampiňónmi, môžeme podliať troškou vývaru a prikryté podusiť, ale iba krátko, asi 10 minút
odstavíme z ohňa, pridáme nakrájané sušené paradajky
ak nemáme sušené pridáme čerstvé, ošúpané paradajky tie ale krátko orestujeme
pridáme ešte petržlenovú vňať, čerstvý estragón alebo tymián a dobre premiešame
do hotovej ryže pridáme kúsok masla a za hrsť nastrúhaného parmezánu a zamiešame
ryžu pridáme k zelenine a premiešame

a môžeme podávať... posypeme ešte parmezánom a dobrú chuť!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára