22 mája 2014

Zapekaná špargľa



Momentálne máme špargľové obdobie, včera to bolo risotto so špargľou, dnes prišla na rad špargľová krémová polievka a zapekaná špargľa... je to taká rýchlovka, rýchlo navarené, rýchlo zjedené a na počudovanie toto jedlo má rád aj môj muž








Čo budeme potrebovať:
špargľu
tenké plátky prerastenej slaniny
tvrdý syr
kyslá smotana
vajíčko
soľ
mleté čierne korenie
muškátový oriešok
petržlenová vňať

Príloha:
varené zemiaky
vajce na tvrdo





Špargľu očistíme, najlepšie škrabkou na zeleninu... ja to robím tak, že si špargľu položím na dosku a od hlavičky až po spodok škrabkou oškrabem drevnaté časti, mám tak istotu, že sa mi krehká špargľa nezlomí.

Keď je všetka špargľa očistená, odkrojíme drevnaté konce. Škoda ich vyhadzovať. Dávam ich variť spolu so špargľou. Uvarenú špargľu vyberieme, drevnaté končeky vyhodíme a vývar použijeme na polievku.

Tentokrát som krájala špargľu na 3x, vrch s hlavičkou som použila na zapečenie, strednú časť na polievku a spodné končeky som vyhodila...


Špargľu dáme do vriacej osolenej vody asi na 5 minút, vyberieme a necháme odkvapkať.



Každú špargľu zabalíme do slaninky a poprekladáme tvrdým syrom, alebo syr poukladáme na vrch.


V kyslej smotane rozmiešame vajíčko, osolíme, okoreníme, pridáme nastrúhaný muškátový oriešok a touto zmesou zalejeme špargľu.

Dáme piecť na 200°C asi na 25-30 minút, na záver ešte môžeme posypať nastrúhaným syrom a už len zapečieme.


Podávame s varenými zemiakmi a vajíčkom na tvrdo.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára