25 apríla 2015

Nátierka z jogurtu a mladého špenátu

momentálne hospodárim na mojej balkónovej záhradke a mám z nej veľkú radosť... tohto roku sa darí, zatiaľ, všetkému čo som posadila... ja mám na balkóne predovšetkým bylinky - bazalka, tymián, oregáno, ligurček, pažítka, petrželka, saturejka, majorán, kôpor, rozmarín, mäta... a tohto roku som prvý krát zasadila do hrantíka aj špenát a som z neho nadšená, vzišiel behom pár dní a teraz ho pomaly pretŕham a hneď aj zjem... mladé výhonky z celkom prvej pretrhávky som použila do tejto výbornej nátierky...




Čo budeme potrebovať:

- biely jogurt
- soľ
- mleté čierne korenie
- mladý špenát

jogurt treba dať stiecť, najlepšie cez noc
budeme potrebovať misku, väčšie sitko a plátenko
plátenkom vystelieme sitko, vylejeme jogurt a položíme na misku
odložíme do chladu, najlepšie cez noc a ráno máme krásny hustý jogurt a v miske srvátku
srvátku môžeme použiť na pečenie chleba alebo do polievky, alebo len tak vypiť

a nátierku spravíme úplne jednoducho - do stečeného jogurtu pridáme soľ, mleté čierne korenie a mladé výhonky špenátu

ak chcem mať nátierku krémovejšiu použijem jeden veľký jogurt a veľkú pochúťkovú smotanu, lepšie je použiť smotanu s vyšším obsahom tuku, potom je nátierka krásna krémová

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára