22 augusta 2015

Ajvar

Ajvar je vyšší level paprikovej pomazánky, veď je s ním aj kopec roboty... doteraz som robila iba paprikovú pomazánku a keď som si chystala potraviny na Ajvar celkom som sa tešila na výsledok... iba na začiatku! na konci som už nadávala, že do čoho som sa to ja sprostá zase pustila... je to totiž babračka, piplačka pri ktorej som zabila jeden skoro celý deň... ale ako to už býva, výsledok stojí zato...
receptov na zaručene pravý Ajvar je neúrekom a osobne si myslím, že tie drobné rozdiely sú o tom, že každý si pridá to čo má rád, napr. cesnak, pažítku... ja mám Ajvar rada v jeho základnej forme čiže len paprika, baklažán, paradajka a zopár feferóniek na dochutenie...


 




Čo budeme potrebovať:

3kg  papriky  kápie
1kg baklažánu
0,5kg paradajok
3-4 feferónky
150ml oleja
3 lyžice octu - podľa chuti
3 lyžice cukru - podľa chuti
1 lyžica soli - podľa chuti
mleté čierne korenie - podľa chuti 



 









 Postup:

najskôr som umyla  papriku, poukladala na plech, na papier na pečenie a šupla do rúry na 200°C asi na 35-40 minút... na jeden plech mi vyšla polovica paprík, druhú polovicu som očistila, vybrala jaderník a dala piecť rovnako ako prvý plech, chcela som vedieť či bude nejaký rozdiel a veru nebol žiaden, tú neočistenú papriku som po upečení a sparení akurát prekrojila a plochou stranou noža odstránila jaderník aj semiačka

upečenú papriku treba ešte spariť, čiže dáme ju do sáčku a necháme odpočívať aj hodinku

aj baklažán a paradajky si dáme piecť, baklažán popicháme a pečieme asi 45 minút, necháme mierne vychladnúť, prekrojíme ho, dužinu vydlabeme, paradajky ošúpeme

upečenú a sparenú papriku ošúpeme, prípadne zbavíme jaderníkov a aj semienok, musím povedať, že je to piplačka, niektoré papriky išli celkom ľahko,  niektoré nie...

keď som mala všetko urobené, čiže papriky, baklažán a paradajky upečené a ošúpané - šupla som všetko   do hrnca a ponorným mixérom som rozmixovala, pridala som na drobno nasekané feferónky a všetky ostatné suroviny a povarila som to za stáleho miešania - pozor prská to... samozrejme treba ochutnávať a ochutiť podľa seba
ak máme aj konzistenciu aj chuť takú akurát, dáme zmes do malých pohárov a môžeme aj zasterilizovať... ja som sterilizovala 
Ajvar je výborný ako príloha k pečenému, grilovanému mäsu, na hrianky, samozrejme ochutíte ním mäso pri pečení, dusení... skrátka využitie je široké...

3 komentáre: