22 novembra 2015

Čokoládový a vanilkový puding z avokáda



každý kto pozná avokádo vie, že jeho využitie v kuchyni je široké... ja ho používam do nátierok, rada pridávam avokádo do šalátov, cestovín... na sladko som ho teraz pripravovala prvý krát ale určite nie posledný... 
takúto zdravú náhradu pudingu si môžete pripraviť aj do pohára a vziať si do práce alebo do školy ako zdravú desiatu...
a na dôvažok som mala aj pomocníčku, vnučku Agátku, ktorá mi nielen asistovala ale aj kontrolovala či je všetko tak ako má byť...





čo budeme potrebovať:

základ:
zrelé avokádo
2-3 lyžice medu
250ml mlieko (môže byť kravské, sójové, kokosové...)

na čokoládový puding
pridáme 2-3 lyžice kakaa

na vanilkový puding 
pridáme pár kvapiek vanilkového extraktu
alebo vanilkový cukor
2 lyžičky chia semienok

na ozdobu
mandľové lupienky



príprava:
avokádo rozkrojíme a vydlabeme dužinu
pridáme med a mlieko a mixérom rozmixujeme na hladkú redšiu kašu
rozdelíme na polovicu 
do jednej pridáme kakao
do duhej vanilkový extrakt a chia semienka - dobre zamiešame
naplníme do misiek a dáme na hodinu do chladničky
alebo naplníme do zatváracích pohárov a vezmeme si do práce

 a moja pomocníčka Agátka miešala a miešala až zamiešala všetky semienka a aby bolo všetko v poriadku vzala si na pomoc lupu - veď výstupná kontrola musí byť...
 po obede, mali sme pstruha, pečenú zeleninu a dobrý zeleninový šalát, som vybrala puding z chladničky, že si dáme dezert a takto to dopadlo...
 a to babka musím? veď už mám plné bruško! ja už fakt nemôžem!



2 komentáre: