23 novembra 2015

Narodeninová torta Drak pre Jerguška 4

náš vnúčik Jerguško miluje dinosaurov a tak som sa rozhodla, že mu jedného upečiem k jeho štvrtým narodeninám... nakoniec to ale dopadlo tak, že z dinosaura sa stal drak a úplne nakoniec dračica ktorá stráži svoje dračie vajcia... u mňa je to vždy tak, vymyslím si tortu, nakreslím si ju, napíšem si aké cesto, akú plnku použijem a keď začnem realizovať svoju predstavu často krát skončím niekde inde, ale vždy to nejako dopadne... a veď dinosaurus a drak zas tak ďaleko nemajú :-) a u Jerguška mala dračia mama úspech, hlavne keď zistil, že dračie vajcia sú vlastne kinderká...



Čo budeme potrebovať:                                                                             
korpus:
4 vajcia
250g práškového cukru
150ml vody
150ml oleja
200g polohrubej múky
1 bal. prášku do pečiva
2 lyžice kakaa

plnka:
250ml smotany na šľahanie
400g jemného tvarohu
1-2 lyžice práškového a vanilkového cukru
1 želatínový stužovač za studena

a ešte:
banány
pikantný džem, napr. z čiernych ríbezlí

poťahová hmota marcipánová
gelové potravinárske farby
punčová hmota - zbytky korpusu, džem, maslo, prípadne piškótové omrvinky

korpus:
z bielkov vyšľaháme tuhý sneh
žĺtka vymiešame s cukrom do peny, postupne pridávame olej, vodu, preosiatu múku s práškom do pečiva, pridáme kakao a na záver zľahka primiešame sneh z bielkov
korpus môžeme piecť v klasickej forme ale jednoduchšie je upiecť ho v bábovkovej forme s rovnými okrajmi
pečieme na 180°C asi 35-40 minút
upečený korpus necháme úplne vychladnúť a potom ho prekrojíme na tri časti, jedna časť bude hlava, druhá telo a tretia chvost... druhú časť-telo som ešte rozdelila a otočila opačne k sebe a priložila som tretiu časť ktorú som zrezala šikmo dole to bude chvost
každú časť, čiže hlavu a telo budem poťahovať zvlášť preto budú oddelené
hlavu som ešte orezala a zpredu som vyrezala papuľu
každú časť som prekrojila na tri časti, potrela džemom, poukladala kolieska banánov a potrela plnkou... nakoniec som hlavu a telo potrela plnkou aj zvrchu celé a dala do chladničky na noc, poťahovala som až ráno 
plnka: šľahačku vyšľaháme, tvaroh vymiešame s cukrom, primiešame šľahačku a želatínový stužovač podľa návodu
punčovina: zvyšky korpusu rozmrvíme, pridáme džem, maslo a rozdrvené piškóty, dobre rukou premiesime a necháme odstáť - ja som si ju pripravila večer a nechala som ju v chladničke odležať
punčovinou som potrela hlavu a telo a začala som tvarovať, telo som len zdvihla do výšky a hlavu som vytvarovala, nakoniec som ju ešte zrezala aby som jej dala nejaký uveriteľný tvar... 
vymodelovaného draka som dala do chladničky a zapla som ju na maximum aby torta dobre stuhla...
poťahovanie: na poťahovanie som použila tri balíčky marcipánovej hmoty a gélové farby
2,5 bal. som zafarbila gélovou farbou na bledo zeleno, kúsok hmoty som si nechala bielej na zuby a oči
 jednu tretinu zafarbenej hmoty som rozvaľkala na fólii a preniesla na hlavu a uhladila
tak isto som obalila telo
 no a potom som sa pustila do maľovania, bola to celkom makačka...
ešte som dorobila z punčoviny labu s pazúrmi

najhoršie boli zuby tie som prerábala asi 3x, nakoniec som si spravila valček s bieleho marcipánu, opačnou stranou noža som nakrojila zuby, jemne vytvarovala do špicata a potom vložila do papule a zvrchu som už len vsadila dva veľké kly
ešte prirobiť malé farebné fliačky-bradavičky
aj keď som bola s výsledkom celkom spokojná, stále mi tam niečo chýbalo... tak som si vymyslela, že je to dračica ktorá stráži svoje vajcia - vyrobila som hniezdo do ktorého som vložila dve kinder vajcia 
a môžeme ísť na oslavu

 sviečky samozrejme nemohli chýbať a keď ich oslávenec sfúkol, rozbalil si darčeky, zjedol kinderká prišla na rad aj torta...


2 komentáre: