26 marca 2016

Kvaka ako príloha k mäsu


keď som v obchode objavila zeleninu s menom Kvaka rozhodla som si ju kúpiť aj keď som nevedela čo je to zač, veď ja si niečo vygúglim, utešovala som sa... a naozaj, po chvíli hľadania sa z kvaky vykľuľa pomerne známa zelenina, naši predkovia ju dôverne poznali... varili z nej polievku, prívarky, dusili aj piekli a podávali ako prílohu k mäsu... keď sa ale v Európe objavili zemiaky kvaka upadla do zabudnutia... 
teraz sa znovu objavuje a je cenená hlavne pre vysoký obsah základných živín a minerálov, má nízky obsah kalórií a minimum tukov, preto ak sa chcete zdravo stravovať, prípadne držíte diétu zaraďte kvaku do svojho jedálnička, určite je to dobrá voľba... ja som ako svoj úplne prvý recept z kvaky uvarila kašu z kvaky a zemiakov ako prílohu k mäsu a celkom nám chutila, najbližšie kúpim znovu...



Čo budeme potrebovať:

kvaku
zemiaky
soľ
hrudku masla

- kvaku a zemiaky očistíme a nakrájame na kocky
- varíme v osolenej vode do mäkka
- vodu zlejeme, pridáme maslo a ešte horúce popučíme
- a je hotovo, môžeme podávať



pyré z kvaky som podávala s mäsom a zeleninovou prílohou - 
kuracie mäso nakrájané na rezančeky prudko orestujem, potom pridávam nejakú ochutenú sójovú omáčku podľa toho akú doma mám, rada používam sladké sójové omáčky...
keď sa mäso zatiahne, odsuniem ho na okraj panvice a pridám zeleninu - dnes to bola biela a červená kapusta, mrkva a pór všetko rýchlo orestujem, máme radi keď zelenina chrumká pod zubami...  osolím, okorením, vrch som ešte posypala medvedím cesnakom... 
kvaka mala úspech,  aj keď pyré nemalo nejakú výrazne inú chuť ako obyčajné pyré len zo zemiakov... nabudúce kvaku skúsim upiecť v rúre...


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára