24 marca 2016

Aspikové prasiatko a vajíčková tlačenka

aspiky a vajíčkovú tlačenku robievam nielen na veľkonočné sviatky, väčšinou používam rôzne formy takže tlačenka je vždy vzhľadovo iná... teraz som ale vyskúšala urobiť aspikové prasiatko, ktoré som videla kdesi na webe... príprava je veľmi rýchla, takmer žiadna robota ale na druhý deň keď som chcela aspik dostať z fľaše nastal problém, bolo mi jasné, že musím fľašu rozrezať ale, že to bude také ťažké som netušila... no natrápila som sa... nakoniec sa to podarilo ale toto bol môj prvý aj posledný pokus...



Čo budeme potrebovať:

aspikové prasiatko:
šunku
mrkvu
hrach
kukuricu
želatínu na aspik

vajíčková tlačenka:
šunka
mrkva
kukurica
hrášok
vajíčka na tvrdo
250g tatarská omáčka
250g kyslá smotana
1 lyžica octu
biele mleté korenie
želatínu na aspik












Aspikové prasiatko:
šunku si nakrájame na pásiky alebo kocky
mrkvu, hrášok a kukuricu som použila mrazenú takže stačilo ju zaliať vriacou vodou a po chvíli scediť a nechať vychladnúť
šunku a zeleninu vložíme do čistej plastovej fľaše asi do polovice
želatínu na aspik pripravíme podľa návodu ja som ju zaliala pol litrom vriacej vody a miešala som až do rozpustenia 
vlažnú želatínu som naliala do fľaše, uzavrela a riadne pretrepala, potom som už len občas fľašu pogúľala po stole a napokon ju dala na noc do chladničky
na druhý deň  som opatrne fľašu rozrezala a prirobila uši a rypáčik zo šunky a očká z čierneho korenia
Vajíčková tlačenka:
nájdeme si vhodnú nádobu a a povykrajujeme si kvietky so šunky - čiže ozdoby
do misy si nakrájame šunku, pridáme zeleninu, nakrájané vajíčka uvarené na tvrdo
pridáme tatarskú omáčku a kyslú smotanu, ochutíme mletým bielym korením a octom
podľa návodu si pripravíme želatínu na vajíčkovú tlačenku, trochu aspiku nalejeme na dno formy a zvyšok zamiešame do majonézovej hmoty
na číry aspik poukladáme šunkové kvetinky, vajíčka na tvrdo a pod. a necháme stuhnúť
potom navrstvíme majonézovú hmotu a dáme do chladničky na pár hodín
 po stuhnutí vyklopíme, ozdobíme a šibači môžu prísť...

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára