31 augusta 2017

Ako sme s deťmi piekli farebné koláčiky


Boli prázdniny a my sme sa jedno popoludnie vybláznili pri pečení farebných koláčikov. 
Keď potrebujete zabaviť tri neposedné vnúčatká vymyslíte všetko možné ako ich zabaviť. A tak miesto plastelíny sme tvorili z cesta. Celkom ich to bavilo a priznám sa, že aj mňa.













Čo budeme potrebovať:
300g hladkej múky
200g maslo
100g práškového cukru
1 lyžičku vanilkového extraktu
štipka soli
a potravinárske farby

postup je veľmi jednoduchý
stuhnuté maslo rýchlo vypracujeme spolu s ostatnými surovinami, zabalíme do fólie a dáme stuhnúť do chladničky - túto časť práce som zvládla sama, ďalej mi už pomáhali deti
stuhnuté cesto som rozdelila na 5 častí, do každej časti som pridala potravinársku farbu a začalo sa miesenie
Jerguško si vybral zelenú, Agátka modrú, Julinka pomarančovú a ja som miesila červenú, jednu časť sme nechali nezafarbenú
keď sme cesto zafarbili, zas sme ho zabalili do fólie a šup s ním do chladničky, s odpočinutým a hlavne vychladnutým cestom sa veľmi dobre pracuje, celkom ako s plastelínou.
Poobede som cesto vytiahla z chladničky rozdelila som všetky farby medzi deti, tak aby mali z každej farby a začalo sa tvorenie. Dúha, mesiac, šašovia a ja som zo zbytkov robila zemegule * také farebné placky. 
Hotové keksíky sme ukladali na plech a ja som ho zase šupla na chvíľu do chladničky. Cesto keď je veľmi teplé tak sa pri pečení roztečie, preto je lepšie ho dať na chvíľu stuhnúť do chladničky, zvlášť v lete. Piekla som na 170°C asi 12 minút.
Keksíky boli výborné a deti ich schrúmali keď sa vrátili z ihriska domov.



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára