17 apríla 2018

Ako sme s Jerguškom čučoriedkové muffiny piekli


Náš vnúčik Jerguško bol chvíľu u nás a asi sa už aj trochu nudil, tak si vymyslel, že budeme piecť medovníky. Až som sa zľakla, že čo ho to napadlo piecť medovníky teraz na jar. Po chvíli dohadovania som to uhrala na mufinny. Jerguško mal ale podmienku, že ich musíme ozdobiť krémom a ja som ešte pridala farebné sypanie. A celkom pekne sme sa zabavili.




Čo budeme potrebovať:
150g hladkej múky
150g polohrubej múky
1 lyžička prášku do pečiva
120g práškového cukru
2 vajíčka
140ml oleja
200ml mlieka

a ešte:
ľubovoľný krém, napr. puding, ja som použila krém Olé
čučoriedky alebo iné drobné ovocie
kúsky čokolády
farebné sypanie

Vajíčka s práškovým cukrom vymiešame metličkou, pridáme olej, mlieko a prešľaháme.
Pridáme múku a prášok do pečiva a dobre vymiešame.

Všetku túto robotu bez problémov zvládol Jerguško, veď už je veľký chlapec. Pomáhal mi všetko navážiť a potom aj pekne všetko spolu vymiešal. V kuchyni sa veru chlapská ruka zíde.


Cesto do košíčkov som dávala ja, Jerguško rozdelil ovocie a kúsky čokolády. Dávali sme čučoriedky a ešte aj nejaké jahody.
Cesto som dala asi do polovice, potom ovocie a na vrch ešte trochu cesta, aby bolo ovocie trochu zakryté.

Muffinky pečieme na 180°C asi 25 minút. Z tohto množstva mi vyšlo 1 a 1/2 plechu, čiže 18 muffiniek.

Upečené muffiny vyberieme z formy a necháme vychladnúť, najlepšie na mriežke.
Poobede som pripravila krém na zdobenie. Použila som krém Olé, bola som lenivá robiť niečo zložitejšie a celkom dobre poslúžil.
A potom sme sa už s Jerguškom vybláznili na zdobení. Väčšinu práce odviedol Jerguško a darilo sa mu skvelo. 
A pretože to bol posledný deň u babky, večer keď si pre neho prišiel tato, zabalila som mu výslužku domov, nech aj mama a sestrička ochutnajú.



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára