21 apríla 2018

Bravčové závitky


Dostala som chuť na španielske vtáčky, ale tie sa robia z hovädzieho a to som doma nemala. Tak som urobila bravčové závitky.
Omáčku som k nim spravila takú akú robievam k španielskym vtáčkom, takže zmena bola vlastne len v druhu mäsa. A zožala som úspech.







Bravčové závitky:
500g bravčového plecka
vajíčka uvarené natvrdo
kyslé uhorky
mrkvu
slaninu alebo párok, mäkkú klobásu a pod.
horčicu
soľ, mleté čierne korenie

Mäso si nakrájame na plátky, naklepeme.

Pripravíme si kus alobalu, mäso osolíme, okoreníme z jednej strany. Druhú stranu potrieme horčicou. Na mäso položíme vajíčko, mrkvu, slaninu, uhorku a zvinieme. Obtočíme alobalom do úhľadného balíčka a spoje dobre utesníme. Tento spôsob prípravy závitkov je veľmi praktický. Nemusíte použiť žiadne špáradlá, ihly, motúziky a hlavne nemusíte mäso prekladať tak, aby ste utesnili boky.
Balíčky ukladáme natesno do pekáča, podlejeme vodou a dáme piecť. Ja rozpálim rúru na 250°C a po vložení pekáča zmiernim na 200°C a pečiem asi 45 minút.
Po upečení jeden balíček rozbalím a skontrolujem či je mäso mäkké. Potom všetky balíčky rozbalím a prikryjem aby mäso nevychladlo. Nedávam zapekať aby som mäso zbytočne nevysušovala.


Omáčka:
bravčovú masť
1 väčšiu cibuľu
2 bobkové listy
3 stredne veľké kyslé ukorky
1 lyžicu horčice
200ml smotany
kúsok masla
Cibuľu nakrájame na úplne drobno a opražíme ju spolu s bobkovým listom na rozpálenej masti. Ja som pridala aj na kocky nakrájanú slaninku ktorá mi zostala. Potom pridáme nastrúhanú uhorku, horčicu a orestujeme, nie dlho lebo horčica by mohla zhorknúť. Podlejeme vodou a pod pokrievkou podusíme.
Prilejeme všetok výpek z mäsa, smotanu a do omáčky vložíme aj závitky. Dusíme pod pokrievkou asi 20 minút. Nakoniec zjemníme kúskom masla.

Podávame s ryžou.



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára