10 marca 2019

Krémeše s ovocím


Krémeše som nerobila možno aj tridsať rokov.  Kedysi to bol celkom moderný zákusok. Rýchlo hotový a aj rýchlo zjedený. Robievala som ho na celý plech a veru dlho nevydržal.
Teraz si môj muž zmyslel, že by si dal krémeš. Tak som upiekla, aj keď len taký malý a jedli sme ho tri dni. A zas bude na pár rokov pokoj. 






Čo budeme potrebovať:

2 lístkové cestá

Karamelová plnka:

1 l mlieka
2 karamelové pudingy
2 Zlaté klasy
asi 4-5 lyžíc cukru
2 vanilkové cukry
2 žĺtky
2 bielky

2 šľahačky
2 stužovače šľahačky

čokoládovú polevu

a ovocie


Najprv si dáme upiecť lístkové cesto. Ja kupujem už rozvaľkané, je s nám menej roboty.
Jedno cesto preložíme na plech, popicháme vidličkou a dáme piecť na 200°C asi 10 minút.
Druhé cesto pokrájame na štvorce alebo obdĺžniky a dáme tiež upiecť.

Ja som piekla z polovičnej dávky, čiže z jedného lístkového cesta.



Karamelová plnka:

Asi 3/4 mlieka spolu s cukrom dáme variť. Vo zvyšku mlieka rozšľaháme žĺtka, puding a Zlatý klas. Vylejeme do vriaceho mlieka a uvaríme hustý puding. Necháme ho úplne vychladiť. Aby sa nám nevytvorila na povrchu šupa, prikryjeme horúci puding potravinárskou fóliou.

Z bielkov vyšľaháme tuhý sneh a zašľaháme ho do studeného pudingu. Dáme do chladu.

Šľahačku vyšľaháme spolu so stužovačom a môžeme začať pripravovať krémeš.

Na upečený, vychladnutý plát lístkového cesta navrstvíme karamelovú plnku, potom šľahačku, urovnáme a na vrch poukladáme kúsky lístkového cesta. Dáme do chladu na 1-2 hodiny.



Hotový krémeš nakrájame a môžeme ho ľubovoľne ozdobiť, prípadne nezdobiť vôbec. Niekto vrch len pocukruje, niekto poleje čokoládou. Ja som vrch len čokoládou pofŕkala.

A môžeme pridať aj ovocie. Je to fakt moc dobré, napr. s čučoriedkami a jahodami. 



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára