22 júna 2019

Špekáčky s fazuľou na čiernom pive

Mali sme takú maličkú brigádu na chalupe a ja som potrebovala rýchlo uvariť z toho čo mám doma. Aby toho bolo dosť a aby sa chlapi najedli.
Prešmejdila som zásoby a rozhodla som sa, že zlikvidujem špekáčky z mrazničky. Špekáčky na pive je celkom známe jedlo. Ja som ho vylepšila fazuľou a tak vzniklo toto sýte, chlapské jedlo.





Čo budeme potrebovať:
asi 1 kg špekačiek
4 veľké cibule
3-4 strúčiky cesnaku
1 feferónku
1 drvené paradajky v konzerve
1 čierne pivo
1 konzervu fazule
čierne korenie
1 lyžicu cukru alebo medu
1 lyžicu masti


Príprava tohto jedla je veľmi jednoduchá a rýchla. Všetko sa varí v jednom hrnci, stačí len raz za čas skontrolovať.

Očistíme si veľa cibule, nešetrite, nakrájame ju na mesiačiky a navrstvíme na dno vymasteného pekáča. 
Na cibuľu poukladáme ošúpané, po dĺžke prepolené špekáčky.
Pridáme posekaný cesnak a feferónku alebo čili papričku.
Na špekáčky rovnomerne navrstvíme drvené paradajky a vylejeme 1 celé čierne pivo.

Pekáčik zakryjeme a dáme do rúry na 180°C asi na 30 minút.


Potom vyberieme, pridáme cukor/med a fazuľu. Dobre premiešame a vrátime naspäť do rúry. Už nezakrývame, necháme nech sa časť omáčky vydusí čím sa prirodzene zahustí.
Sem tam zamiešame a hlavne omáčku ochutnáme a dochutíme ak treba. Ja som pridala len trochu čierneho mletého korenia. 
Omáčka je ináč veľmi dobrá - horká z piva, kyslá z rajčín a sladká z medu. No a štipľavé si pridajte podľa toho ako máte radi.

Podávame s chlebom a ak môžeme zapíjame pivom. Jedlo je fakt veľmi, veľmi  sýte.



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára