23 apríla 2020

Kurča pečené na perine z plnky

Kurča pečené na perine z plnky je veľmi známe jedlo. Ja ho pripravujem veľmi rada pretože sa dá rôzne obmieňať podľa toho čo mám doma. 
A čo je pre mňa najdôležitejšie, je to jedlo z jedného hrnca. Čas strávený v kuchyni sa tým výrazne skracuje. 
Ani prílohu nemusím mať. Stačí mi zelenina, čerstvá alebo nakladaná. 






Čo budeme potrebovať:

naporcované kurča, ja som použila iba stehná
zmes korenia na kurča
slaninka

Plnka:
asi 10 rožkov
kuraciu pečienku
cibuľu
cesnak
4-5 vajec
majoránka
rasca
soľ
mleté čierne korenie
petržlenová vňať


Najskôr si pripravíme plnku. Rožky namočíme do mlieka alebo vody. Necháme rozmočiť a potom ich dobre vyžmýkame. Ja časť rožkov pokrájam na menšie kocky a tie už nenamáčam, len ich primiešam k vyžmýkaným rožkom. 
Na masti, alebo oleji speníme nadrobno nakrájanú cibuľku. Pridáme umytú, odblanenú a na drobno nakrájanú pečienku a krátko orestujeme. Pridáme pretlačený cesnak. Odstavíme, pridáme rožky, vajíčka a koreniny. Dobre premiešame. Na záver pridáme nasekanú pažítku.
Plnku preložíme na vhodný pekáčik.


Kúsky kuracieho mäsa, stehná, krídla, prsia, osolíme, okoreníme a povtláčame do plnky.
Na vrch môžeme poukladať plátky slaniny.


Plech zakryjeme pokrievkou alebo alobalom a dáme piecť do vyhriatej rúry na 180°C asi na 60 minút. 
Potom plech odokryjeme, zvýšime teplotu a necháme zapiecť. Zároveň sa odparí aj prebytočná tekutina.


Výhoda takéhoto jedla je, že si ho môžete pripraviť podľa vlastnej chuti. Ja robievam rôzne plnky. Radi máme plnku s bravčovou pečienkou, tú ale nekrájam, ale ju rozmixujem . Nakrájaná bravčová pečienka v plnke stvrdne, ako môj muž hovorí je "ako broky". 
Aj mäso používam rôzne. Najčastejšie kuracie, ale dobrá je aj bravčová krkovička nakrájaná na rezne. Vtlačím ju úplne do plnky aby sa pri pečení nevysušila. 

Prílohu robievam väčšinou zemiaky a vždy musí byť, ako sa u nás hovorí, niečo kyslé. Uhorky, červená repa, čalamáda alebo šalát z čerstvej zeleniny.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára