18 augusta 2014

Zemiakovo-cuketová príloha k mäsu




keď už ozaj neviem čo s cuketou a môj muž frfle, že cuketa je pomaly v každom jedle, urobím takúto prílohu k mäsu... ten môj je rád, že má kus mäsa a ja zas, že som sa zbavila cukety...







Čo budeme potrebovať:
cuketu  *  zemiaky  *  cibuľu  *  cesnak
kyslú smotanu 
mleté čierne korenie  *  rascu  * soľ

- postup na túto perfektnú prílohu je veľmi jednoduchý. 
- priamo do zapekacej misy, alebo pekáčika nastrúhame cuketu, zemiaky, cibuľu a cesnak
- pomer zemiakov a cukety by mal byť 1:1
- osolíme, okoreníme, pridáme 1-2 kelímky kyslej smotany 
- dobre zamiešame a uhladíme
- na takto pripravený základ dáme ľubovoľné osolené a okorenené, mäso. Ja som dala kura a bravčové plecko nakrájané na menšie kúsky, posypané ešte červenou paprikou 
- zakryjeme a dáme piecť na 180°C asi na 50-60 minút, záleží od množstva mäsa
- keď je mäso upečené odokryjeme a necháme zapiecť. Ja som pri zapekaní bravčové mäso mierne zatlačila do zemiakov aby neprihorelo 
- toto jedlo pripravujem v lete veľmi rada, hlavne preto, že je to jedlo z jedného hrnca, žiadna veľká príprava a výsledok stojí zato... nakŕmim všetkých aj keď sa nás nečakane zíde viac :-)


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára