05 apríla 2018

Kuracie nohy s plnkou z medvedieho cesnaku




Keď už je sezóna medvedieho cesnaku treba ju naplno využiť. Robila som pesto z medvedieho cesnaku a to som použila na prípravu plnky na naplnenie kuracích stehien. 









2.4.2017





Čo budeme potrebovať:
kuracie stehná celé
slaninu
soľ, korenie
na plnku:
3 rožky
2 krajce staršieho chleba
mlieko
3 vajcia
soľ
drvenú rascu, majorán
petrželku
sušené paradajky naložené v oleji
a pesto z medvedieho cesnaku
starší chlieb a rožky nakrájame na kocky, polejeme mliekom len toľko aby nasiakli, pridáme vajíčka, soľ a korenie, zamiešame 

Recept na pesto z medvedieho cesnaku nájdete tu

Recept na sušené paradajky naložené v oleji nájdete tu





takto pripravený základ na plnku je dobré nechať odležať

ja som si potom odobrala časť plnky a pridala som 3 veľké lyžice pesta z medvedieho cesnaku a niekoľko plátkov sušených rajčín nakrájaných na drobno

do zbytku plnky som pridala kuraciu pečienku a spravila som klasickú pečienkovú plnku
dala som ju na pekáčik a zvrchu som vtlačila kuracie krídelká
stehná sa piekli s plnkou s medvedieho cesnaku a krídelká s pečienkovou plnkou


kuracie stehná najskôr vykostíme, vyrežeme vrchnú kosť, treba dať pozor aby sme neprerezali mäso a kožu


keď vyrežeme vrchnú kosť vznikne nám kapsa ktorú naplníme plnkou a zašijeme





stehná neplníme príliš natesno, mohli by pri pečení popraskať
netreba ich ani veľmi dochucovať, plnka je pikantná a mäso pri pečení ochutí hlavne zvnútra, preto som stehná len zvonku osolila
aby neboli stehná suché obalila som ich do slaninky 
piekla som na 220°C asi 45 minút zakryté a potom som už len odokryté nechala zapiecť
takto pripravené stehienka majú nielen výbornú chuť ale sa aj výborne servírujú vďaka vyrezanej kosti


2 komentáre:

  1. Tak toto je veľmi dobrý nápad. Vôbec ma to takto nenapadlo. Ďakujem za tip! Super recept!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ďakujem, ja takéto stehná robím rada, plnka sa dá použiť akákoľvek a vždy je dobré aj pekné
      tieto boli moje prvé:
      http://ovarenizivoteatak.blogspot.sk/2013/05/plnene-kuracie-stehna.html#more

      Odstrániť